Aktuelles

"Resource Discovery System": Ein neuer Service der Bibliothek / A new library service

Niederschwelliger Einstieg in die Literaturrecherche / A low threshold introduction to literature research

Das neue Resource Discovery System (RDS) der Hochschulbibliothek erlaubt einen niedrigschwelligen Zugang zum Thema Literaturrecherche. Das RDS steht seit Anfang Dezember auf der Homepage der Hochschulbibliothek zur Verfügung.
Das RDS durchsucht im Rahmen einer Rechercheabfrage gleichzeitig den Bibliothekskatalog sowie eine Reihe hochwertiger Volltextdatenbanken und E-Book-Sammlungen. Recherchetreffer aus dem gedruckten Buchbestand der Hochschulbibliothek werden ebenfalls angezeigt.

Link zur "Hochschul-Nachricht" über das Resource Discovery System.

---

The university library's new Resource Discovery System (RDS) allows low-threshold access to literature research. The RDS has been available on the university library's homepage since the beginning of December.
As part of a research query, the RDS simultaneously searches the library catalog and a number of high-quality full-text databases and e-book collections. Research hits from the printed book inventory of the university library are displayed as well.

Link to the "Hochschul-Nachricht" regarding the Resource Discovery System [Text available only in German].